Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Marketing31 sierpnia 2016

Campaign: Kryzys zaufania w reklamie

Social trend

Brytyjski branżowy magazyn Campaign, nawiązując do trendu marek, produkujących własne seriale, w ostatnich dniach pokazał światu dokument “The Trust Crisis” Marketing’s Biggest Challenge” – pierwszy z zapowiadanej serii. Nie będzie to jednak kolejny serial rozrywkowy. To dokument o dzisiejszym świecie reklamy i zasadach w nim panujących. Złych zasadach.

Zdaniem twórców, film powstał w odpowiedzi na malejące zaufanie klientów do całej branży reklamowej i przedstawiać ma główne, globalne problemy, z jakimi od dłuższego czasu boryka się przemysł marketingu. Komentarza do sprawy udzieliło wiele uznanych osób świata reklamy, m.in. Sir Martin Sorrell (WPP), Cindy Gallop, Wendy Clark (DDB), Stephen Allan (Mediacom) oraz Keith Weed (Unilever). Zgodnie twierdzą oni, że konieczne są radykalne kroki, by przywrócić reklamie dawną wiarygodność i naprawić nadszarpnięte zaufanie klientów. Słowa to jednak tylko słowa, jeśli nie idą za nimi żadne konkretne działania. Stąd też deklaracje i wizję w/w osób osobiście traktuje bardziej w kategorii pobożnych życzeń i wizji niż realnego planu poprawy sytuacji. 

Siłę napędową dla projektu magazynu Campaign stanowił niezależny raport, przygotowany przez Association of National Advertising (ANA) wraz z firmą K2 Intelligence pt. “An Independent Study of Media Transparency in the U.S. Advertising Industry”. Blisko 60 stron dokumentu dostarcza rzetelnej wiedzy nt. tego, które globalnie stosowane praktyki negatywnie wpływają na odbiór całej branży reklamowej i psują ją od środka. 

Pełną wersję raportu można za darmo pobrać ze strony ANA, a materiał magazynu Campaign obejrzeć poniżej. Lektura raportu, jak i seans, z mojej perspektywy, obowiązkowy dla każdego, kto w tym przemyśle funkcjonuje. 

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt