W ostatnich latach sporo mówi się o tym, jak duży wpływ na młode osoby ma technologia osobista...
Nowe technologie a młodzi ludzie. Jest się czym martwić? [Badanie]
Przeczytaj
Od dłuższego czasu chodził mi po głowie pomysł stworzenia podcastu, traktującego o zachodzących wokół nas zmianach i o pojawiających się sygnałach, na które warto zwrócić uwagę. Sam podczas jazdy samochodem odsłuchuję dziesiątki audycji i od dawna uważam, że format ten bardzo dobrze przyjął się w ekosystemie nowych mediów. Podcasty znalazły pokaźne grono miłośników z odpowiednio dużą ilością wolnego czasu lub czasu spędzanego np. za kierownicą, na lotniskach, w nieustannych podróżach. Co więcej, w kolejnych latach to medium prawdopodobnie wciąż zyskiwało będzie na swojej popularności, m.in. za sprawą integracji podcastów z coraz bardziej autonomicznymi pojazdami oraz dzięki postępującej adaptacji tzw. asystentów głosowych. Większa liczba tego rodzaju urządzeń w domach to wygodniejszy dostęp do odsłuchiwania podcastów, jak i coraz lepszy – za sprawą algorytmów – sposób na odnajdywanie tych audycji, które idealnie odpowiadają naszym preferencjom. Poparcie dla moich przewidywań znaleźć można również w twardych danych. Według raportu “The Infinite Dial 2017” firmy Edison Research (polecam – bardzo aktualne i rzetelne źródło nt. podcastingu), odsetek osób, które słuchają podcastów w każdym miesiącu wzrósł o 7% w latach 2015-2017 (z 17% do 24%).
Nim jednak przystąpię do realizacji swojej koncepcji, wspólnie z Deloitte Digital rozpoczęliśmy podcastowy projekt Digital Marketing Update, do którego wysłuchania i subskrybcji z tego miejsca zapraszam. Podczas audycji, której mam możliwość bycia gospodarzem, wraz z gronem ekspertów rozmawiamy na tematy istotne z perspektywy cyfrowej transformacji w przedsiębiorstwach. Każdy z odcinków ma swój motyw przewodni, a jego rozwinięciem są dedykowane artykuły publikowane na platformie Deloitte, opracowane właśnie przez moich gości. Pierwsza audycja koncentruje się na efektywnej komunikacji marki w kanałach społecznościowych i wraz z uzupełniającymi ją materiałami jest już dostępna online. W trakcie nagrania dyskutowaliśmy m.in. o botach i ich szerokim zastosowaniu w sprzedaży i kontakcie z klientem oraz o prawnych aspektach funkcjonowania w społecznościach zarówno firm, jak i pracowników. Ten ostatni temat szczególnie polecam, głównie z uwagi na fakt, że nadal zarówno właściciele przedsiębiorstw, jak i zatrudnione w nich osoby, często przekraczają cienką granicę pomiędzy tym, co wolno w mediach społecznych, a co grozi konsekwencjami dla jednej ze stron.
Jako że był to nasz wspólny debiut, z pewnością da się wyczuć w naszych głosach lekką tremę – zamierzamy poprawić to w kolejnych odcinkach. Podcast ma charakter cykliczny i będzie ukazywał się raz w miesiącu, wraz z materiałami ekspertów zaproszonych do studia. Mamy nadzieję, że ta słuchowa lektura okaże się Wam pomocna!