Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Internet02 stycznia 2011

Jacek Gadzinowski: podsumowanie roku 2010

Social trend

W ramach podsumowań poprosiłem kilka osób z branży reklamy, marketingu i prasy o krótką wypowiedź, na temat najważniejszych Ich zdaniem wydarzeń ubiegłego roku. Jacek Gadzinowski (gentelman ze zdjęcia, autor i właściciel gadzinowski.pl) napisał więcej niż kilka zdań, więc prezentowany jest jako pierwszy. Niebawem na blogu pojawią się kolejne wypowiedzi osób, które możecie kojarzyć z szeroko pojętego interactive’u i mediów społecznościowych. Stay tuned!

Najważniejsze wydarzenia w telegraficznym skrócie:

Polska

1. Polski marketing polityczny, zamiast rozwijać się cofa się do epoki “kamienia łupanego”. Totalne nie zrozumienie zasad rządzącymi komunikacją internetową i social media. Owszem, punktowo politycy próbują tu działać, ale są to wciąż działania doraźne, krótkofalowe.

2. Próby kreowania i czarowania rzeczywistości, buzz wordów: “marketing narracyjny” Mistewicza, demonstracje pro; anty krzyżowe pod Pałacem Prezydenckim, kultura remiksu i kolażu (np. forfiter, ale urwał, jestem hardcorem).

3. Rok zaniechań i “małej stabilizacji” owocujący wzrastającymi podatkami i skokiem na OFE. Marnowanie środków EU, cięcia w wydatkach infrastrukturalnych, czego skutki już mamy (PKP), lub będziemy mieli – drogi, telekomunikacja Medialne “przysypywanie” tych problemów na później.

4. Pompowanie medialne “balona” pod nazwą Facebook. Facebook tu, Facebook tam. Nieproporcjonalne alokowanie czasu i  zasobów, do odniesionych efektów. Brak efektu synergii lub słaba synergia z innymi działaniami komunikacyjnymi. Zapominanie o skutecznych sposobach komunikacji i sprzedaży – SEM/SEO, mailing, afiliacja, social media – fora,  blogosfera, komunikatory, video etc.

5. Mimo wielkich ambicji, e-commerce i blogosfera sa nadal na mentalnym poziomie “piwnicy”. Próby zmiany tej rzeczywistości, na razie dość ograniczone i udane gdy zajmują się tym media TV.

Ze świata

1. Moralne bankructwo Baracka Obamy. W zderzeniu z ciężkim kryzysem, polityka “zmian” na razie nie przynosi efektów.

2. Kryzys walutowy w EU, rozlewający się na kolejne kraje grożący drugą falą kryzysu.

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt