Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Niestandardy13 listopada 2014

Pokazać niewidzialne

Social trend

To, że czegoś nie widać, nie oznacza, że tego nie ma. Te słowa najlepiej oddają istotę nowej kampanii marki Nest (firmy z grupy Google), producenta m.in. inteligentnych czujników dymu oraz termostatów. Jednym z jej elementów stała się tymczasowa instalacja, umieszczona na Herald Square w Nowym Jorku.

Mimo że przeźroczysty sześcian do najbardziej wyszukanych form nie należy, wzbudzał zainteresowanie przechodniów, jak i internautów, oglądających film promocyjny. Dla mnie, najważniejszym jednak w całej sprawie i tak pozostaje drugi aspekt kampanii – edukacyjny, zwiększający świadomość społeczeństwa na temat “cichego zabójcy”, jak potocznie nazywany jest śmiertelny tlenek węgla. Pokazanie bezbarwnego i bezwonnego gazu do najłatwiejszych zadań nie należy, dlatego producenci Nest Protect, którego reklamą była instalacja, postawili na symulację sytuacji zagrożenia. W kubicznej bryle, opatrzonej hasłem Nest Protect can see the carbon monoxide, you can’t zamontowano czujnik, prezentujący przechodniom jego działanie: reakcję dźwiękiem i zmianę kolorów, następujące w sytuacji zbyt wysokiego stężenia gazów.Google-Nest-1

Intensywny wzrost trendu Internet Of Things, w którym Nest operuje na co dzień, zaczął wzmacniać znaczenie oraz zwiększać ilość akcji reklamowych, promujących nie tylko wygodę, jaką zapewniają rozwiązania z tej dziedziny, ale także zwiększone bezpieczeństwo ich nabywców. Możemy być pewni, że w najbliższych latach kampanii o podobnym tonie, w kontekście IoT będzie zdecydowanie więcej. Świadczyć o tym mogą, między innymi statystyki, charakteryzujące rozwój tego rynku. Kilka dni temu swoją zaktualizowaną prognozę przedstawiła badawcza firma Gartner. Według analityków, w 2015 w użyciu będzie o 30% więcej urządzeń połączonych ze sobą internetem i wzajemnie wchodzących w interakcję, niż w roku bieżącym. W ujęciu liczbowym oznacza to wzrost z 3,8 miliarda do około 5 miliardów urządzeń. Dla porównania, rok 2013 był pierwszym w historii, kiedy wszystkim producentom smartfonów łącznie udało się sprzedać więcej niż miliard tych urządzeń [Źródło: IDC].

screen-shot-2014-11-11-at-10-45-45-am

Zwróćcie uwagę na ogromny, prognozowany wzrost liczby urządzeń IoT w kategorii Customer w latach 2015-2020. To właśnie sektor urządzeń, w którym znajdziecie m.in. wszystkie urządzenia od spółki Google Nest.

Biorąc pod uwagę śmiertelność, spowodowaną zatruciem tlenkiem węgla (400 zgonów w USA, 106 w Polsce, dane za 2013) oraz fakt, że od powstania pierwszego czujnika dymu (194o) sektor ten nie doczekał się żadnych znaczących innowacji, produkty pokroju Nest Protect oraz sam sposób ich reklamowania, można uznać za całkowicie zasadne, a wręcz pożądane. Oprócz zaprezentowania swojego najnowszego czujnika, z edukacyjnego punktu widzenia, firmie Nest można więc pogratulować jeszcze jednego – niestandardowej kampanii społecznej, zwracającej uwagę na wyjątkowo poważne zagrożenie.

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt