W weekend w Gdańsku miała miejsce kolejna edycja Blog Forum Gdańsk, największej i najważniejszej...
„Czy blogerzy zmieniają świat na lepsze?” Tak, ale…
Przeczytaj
Analizując blogosferę i szukając danych na jej temat, najczęściej odwołujemy się do badań, opisujących nasz rodzimy rynek (jak choćby raport „Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie„, do którego mój szerszy komentarz znajdziecie tutaj). Rzadziej jednak wybiegamy dalej, szukając opracowań, przedstawiających ten obszar szerzej, w globalnym ujęciu. Wynikać może to z ograniczeń czasowych, wykluczających głębszy research raportów, jak i z braku dostępnych, jakościowych źródeł.
Przygotowując się do kolejnego wystąpienia natrafiłem na interesujący dokument, rzetelnie analizujący globalny stan blogosfery. W Polsce przeszedł on bez echa, a według mnie zdecydowanie zasługuje na uwagę m.in. marketerów i agencji reklamowych. Raport „State of the Blogging Industry 2017” koncentruje się głównie na twórcach – ich motywacjach, codziennej pracy, reagowaniu na potrzeby czytelników, sposobach monetyzacji itd. Na 60 stronach dopracowanego dokumentu znaleźć można mnóstwo informacji, dających ogląd na to, jak rolę blogów w medialnym ekosystemie postrzegają sami twórcy, w dodatku, z niemal każdego zakątka świata (w badaniu udział wzięli blogerzy z 58 krajów).
Zachęcam do pozostawienia maila i pobrania raportu, by móc spojrzeć na blogosferę szerzej (pod kątem geograficznym), a jednocześnie wertykalnie, zgłębiając bardziej ten temat. Poniżej załączam spis treści raportu, a dla tych, którzy potrzebują samej jego esencji – w tym miejscu znaleźć można kluczowe wnioski z badania.