Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Offtopic01 sierpnia 2010

“Rubikon moralnej tandety” – Zimny Lech w Krakowie

Social trend

Temat, który po raz kolejny różni Polaków. Zimny Lech czy też skandal !? Na krakowskim hotelu Forum (a raczej jego szczątkach) od kilku już chyba tygodni (biegam tam codziennie i nie jest to od wczoraj) zawisł mega banner Kompanii Piwowarskiej promujący piwo Lech a raczej jego ‘zimną’ wersję. Zwolennikom PiS nie za bardzo się to podoba.

Pisząc o hotelu Forum tutaj, zastanawiałem się kiedy ktoś umieści na nim coś, co wywoła oburzenie lub podzieli społeczeństwo. No i mamy! Bardzo cieszy mnie fakt, że poziom penetracji mediów społecznościowych jest tak wysoki. Chwila moment i na Facebook’u ponad 500 osób deklaruje niechęć do marki Lech i KP. Nawołują do bojkotu tej grupy sprzedającej i importującej piwa (m.in. Grolsch, Peroni).
Kompania Piwowarska deklaruje, że kampania przygotowana była dużo wcześniej przed katastrofą z 10 kwietnia, przeprowadziła również badania z SMG MB (czy “Zimny Lech” źle się kojarzy). Okazało się, że nawet zwolennikom PiS te hasło nie przynosi na myśl negatywnych skojarzeń.

Ja w tym ciekawym sporze opowiem się raczej za Lechem i KP. Nie jestem przekonany i pewności nie mam, czy akcja była planowana przed 10.04, wiem jednak że trzeba iść do przodu. Baner nie wisi tam tylko w kwestii wizerunkowej. Wspomaga sprzedaż na pobliskiej sztucznej plaży – nowym miejscu na imprezowej mapie Krakowa, gdzie dominującą marką piwa jest oczywiście Lech. Dlaczego od razu zakładać, że marketer KP chciał poślizgać się na kontrowersyjnym temacie ? Może w ogóle marka Lech powinna zniknąć z rynku, bo “się kojarzy” ? Politycy PiS po ostatniej porażce powinni chyba bardziej skupić się na nadchodzących wyborach parlamentarnych, a ich zwolennikom i wyborcom zalecam uważne śledzenie polityki i reform w kraju (i rozliczanie obietnic PO ),  niż tego typu ‘hitów’. Nie dajmy się zwariować.

Zdjęcie autorstwa Marty Wawrzyn pochodzi z tego artykułu.

UPDATE (02.08)

W związku z wygaśnięciem umowy na wynajem powierzchni na hotelu, reklama zostanie zdjęta z hotelu Forum.

Kilka słów od rzecznika Kompanii Piwowarskiej Pawła Kwiatkowskiego:

Wszelkie skojarzenia hasła “Spragniony wrażeń. Zimny Lech” z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego uznaję za wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne. Uważam, że nie powinniśmy ulegać głosom tych, którzy w niestosowny sposób próbują narzucić inną interpretację hasła niż ta, która ma się kojarzyć wyłącznie z dobrze schłodzonym, orzeźwiającym piwem wysokiej jakości

No i tyle w tym temacie. KP narobiło sobie (może niechcący nawet) szumu wokół marki i teraz zachowują się jak wyborny taktyk, ściągając baner, a jednak nie będąc przegranym.

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt