Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama04 września 2019

Dołączam do składu jury konkursu Epica Awards 2019

Social trend

Epica Awards, przeprowadzany nieustannie od 1987 roku, to jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów branży kreatywnej, często stawiany na równi z festiwalem kreatywności Cannes Lions. Jego wyjątkowość polega na tym, że wyboru zwycięzców nie dokonują przedstawiciele świata reklamy, co postrzegane bywa jako nie do końca obiektywne, a niezależni dziennikarze z ponad 200 redakcji online-offline z 50 krajów świata. W jury zasiadają redaktorzy takich redakcji jak Adweek, Campaign, Fast Company, Quartz, Digiday, Buzzfeed czy The Drum. Do tego grona z Polski, oprócz uznanego magazynu Press, w tym roku kapituła konkursu zaprosiła również mnie. 

O Epica Awards na blogu pisałem już w 2012 roku, obserwuję każdą edycję tego wydarzenia, tym bardziej doceniam zaproszenie do grona jury składającego się z reprezentantów cenionych w branży tytułów. Tegoroczny nabór zgłoszeń wciąż trwa, a rozstrzygnięcia zapadną w Amsterdamie w listopadzie, co poprzedzi konferencja pod przewodnim hasłem “The Truth About Brand Purpose”. Brzmi ciekawie, mając na uwadze, że z jednej strony marki dziś robią wiele, by opowiadać o sobie w angażujący uwagę konsumenta sposób, co wpływa na ilość i zróżnicowanie tworzonych treści (tzw. content-first strategy) i poszukiwanie sposobów na wybicie się ponad wszechobecny szum komunikacyjny, z drugiej strony, pytanie o autentyczność tych działań od wielu lat pozostaje aktualne. Jestem więc bardzo, bardzo ciekawy zgłoszeń do tegorocznej, 33 już edycji konkursu, a jeszcze bardziej czekam na ich przegląd pod kątem głównych trendów, które zarysują się po ich dokładnej analizie. Będę zwracał dużą uwagę zarówno na niestandardowe podejście marek i agencji, jak i na szerszy kontekst, np. poruszanie w danej kampanii reklamowej istotnych społecznie kwestii. Nowością w tym roku jest kategoria Gender Equity, która wyróżni realizacje poruszające kwestie LGBT+, tożsamości płci czy szeroko rozumianego równouprawnienia. 

Fakt, że jest to jedyny konkurs, w którym nagrody za najbardziej kreatywne kampanie reklamowe z całego świata przyznawane są przez dziennikarzy i ekspertów z branży, podkreśla także key visual tegorocznej edycji, z wymownym hasłem “Self-Love. Leave It For The Other Awards”. W bardzo luźnym tłumaczeniu można odbierać je jako to nie konkurs, w którym branża reklamowa rozdaje nagrody pomiędzy sobą. Podoba mi się to podejście i odważny przekaz. 
 

Prawdopodobnie w listopadzie wybiorę się również na samą galę rozdania nagród oraz na poprzedzającą ją konferencję do Amsterdamu, tak więc na blogu pojawi się dużo szczegółów na temat tej imprezy dostrzeżonych z perspektywy insidera. 

Do tego czasu mocno polecam Wam zapoznanie się z zeszłorocznymi wynikami, a szczególnie z case studies nagrodzonych kampanii. To świetna baza poglądowa często mniej znanych kampanii.

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt