Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama02 stycznia 2018

Kampanie reklamowe 2017: breaking the barriers and stereotypes

Social trend

Każdego roku na przełomie grudnia i stycznia publikuję na blogu przegląd najbardziej wyróżniających się kampanii reklamowych mijających 12 miesięcy. Nie inaczej będzie i tym razem, choć przy okazji szóstej już edycji mojego podsumowania pomyślałem, że czas zmienić jego formułę na jeszcze bardziej wartościową. Do tej pory to kreatywność twórców, dawka inspiracji lub forma kampanii były głównymi kryteriami mojego wyboru. Tegoroczne zestawienie tworzyłem natomiast w oparciu o czynnik powerful. Szukałem reklam o wyjątkowym, ważnym przekazie. Takich, których główny komunikat jest pójściem pod prąd i wbrew utartym stereotypom. Celowałem w kampanie, będące głośną i odważną deklaracją marki na temat konkretnej, istotnej społecznie kwestii.

Ten kierunek komunikacji to bardzo silny, globalny i długofalowy trend. Sam nazywam go Good Is The New Cool – często o nim wspominam zarówno na blogu, jak i podczas swoich wystąpień. A będzie on jeszcze silniejszy, bowiem marki zauważają, że muszą zabierać głos w sprawach, które są istotne dla ich klientów. Konsumenci zmęczeni są newsami o wątpliwej wiarygodności, agresywnym politycznym dyskursem, stereotypizacją w mediach i reklamie. Poszukują marek autentycznych, o zintegrowanej, transparentnej komunikacji, prowadzonej długimi latami. Klienci potrzebują dziś marek, których celem nie jest wyłącznie generowanie przychodów, ale również działalność wykraczająca poza szeroko rozumiany biznes. Coraz częściej wybierają oni produkty firm, które zdecydowanie reagują na zdarzenia ważne dla dużej części społeczeństwa. 91% Millenialsów zmieniłoby używaną markę na inną, która przejawia większą społeczną odpowiedzialność biznesu (za Cone Communication Millenials CSR Study), a 85% osób z pokolenia Gen Z chętniej kupi produkt od marki, która wspiera długofalowo cel społeczny (za Fuse Gen Z Report). Warto zapamiętać.

Dla mnie rok 2017 był rokiem takich właśnie kampanii i przewiduję, że w 2018 realizacji o silnym filarze społecznym będziemy widzieli znacznie więcej. Poniższa piętnastka to zaledwie wierzchołek góry lodowej.

 
Audi: „Daughter” #Gender #Equality #STEM

 
Diesel: „Go With The Flaw” #Diversity #StandOut #NoFucksGiven

 
Nike: „Equality” #NoBoundaries #Fairness #Respect

 
Burger King: „Bullying Jr.” #AntiBullying #SpeakUp #TakeAStand

  
Tempo: „Pregnancy Test For Men” #TechTwist #ChangingRules #Pregnancy

 
War Child: „Batman” #Refugees #ImmigrationCrisis #RealHeroes

 
VW: „The blind photographer and the new Arteon” #Authenticity #VisualPerson #Senses

 
Uber: „Boxes” #FutureOfCities #RideSharing #Transportation

 
Bufdir: „The Lunchbox” #Hunger #FosterHomes #Sharing

 
Nike: „Breaking2” #Barriers #Challenges #PushingTheLimits

 
Edeka: „Vielfalt” #Diversity #ImmigrationCrisis #Stunt 

 
Volvo: „The Get Away Car” #Mindfulness #Passions #LiveFullyNow

 
Airbnb: „We Accept” #Diversity #ImmigrationCrisis #Inclusivity

 
The New York Times: „The Truth Is Hard To Find” #Truth #Transparency #Quality

 
TV2 Denmark: „All That We Share” #Tolerance #Unite #ConnectedSociety

Spokojnego i udanego 2018 roku!

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.