Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama02 stycznia 2018

Kampanie reklamowe 2017: breaking the barriers and stereotypes

Social trend

Każdego roku na przełomie grudnia i stycznia publikuję na blogu przegląd najbardziej wyróżniających się kampanii reklamowych mijających 12 miesięcy. Nie inaczej będzie i tym razem, choć przy okazji szóstej już edycji mojego podsumowania pomyślałem, że czas zmienić jego formułę na jeszcze bardziej wartościową. Do tej pory to kreatywność twórców, dawka inspiracji lub forma kampanii były głównymi kryteriami mojego wyboru. Tegoroczne zestawienie tworzyłem natomiast w oparciu o czynnik powerful. Szukałem reklam o wyjątkowym, ważnym przekazie. Takich, których główny komunikat jest pójściem pod prąd i wbrew utartym stereotypom. Celowałem w kampanie, będące głośną i odważną deklaracją marki na temat konkretnej, istotnej społecznie kwestii.

Ten kierunek komunikacji to bardzo silny, globalny i długofalowy trend. Sam nazywam go Good Is The New Cool – często o nim wspominam zarówno na blogu, jak i podczas swoich wystąpień. A będzie on jeszcze silniejszy, bowiem marki zauważają, że muszą zabierać głos w sprawach, które są istotne dla ich klientów. Konsumenci zmęczeni są newsami o wątpliwej wiarygodności, agresywnym politycznym dyskursem, stereotypizacją w mediach i reklamie. Poszukują marek autentycznych, o zintegrowanej, transparentnej komunikacji, prowadzonej długimi latami. Klienci potrzebują dziś marek, których celem nie jest wyłącznie generowanie przychodów, ale również działalność wykraczająca poza szeroko rozumiany biznes. Coraz częściej wybierają oni produkty firm, które zdecydowanie reagują na zdarzenia ważne dla dużej części społeczeństwa. 91% Millenialsów zmieniłoby używaną markę na inną, która przejawia większą społeczną odpowiedzialność biznesu (za Cone Communication Millenials CSR Study), a 85% osób z pokolenia Gen Z chętniej kupi produkt od marki, która wspiera długofalowo cel społeczny (za Fuse Gen Z Report). Warto zapamiętać.

Dla mnie rok 2017 był rokiem takich właśnie kampanii i przewiduję, że w 2018 realizacji o silnym filarze społecznym będziemy widzieli znacznie więcej. Poniższa piętnastka to zaledwie wierzchołek góry lodowej.

 
Audi: “Daughter” #Gender #Equality #STEM

Audi #DriveProgress Big Game Campaign: “Daughter”

Progress is in every decision we make, every technology we invent, every vehicle we build. It’s our past, our future, our reason to exist. Audi of America is committed to equal pay for equal work. A 2016 report by the U.S.

 
Diesel: “Go With The Flaw” #Diversity #StandOut #NoFucksGiven

Diesel – Go With The Flaw

Go with no plan. Go with not sure Go with what makes you feel insecure Go with the snooze Go with your hair Go with that face that needs no repair Go with mistakes Go with remakes Go without knowing if you have what it takes go with the tease go with the game go if no one remembers your name Go with the “oops” Go with no doubts Go if it doesn’t look as good as it sounds Go with the hunch Go with oh fuck.

 
Nike: “Equality” #NoBoundaries #Fairness #Respect

Nike | Equality

“Encourage people to take the fairness and respect they see in sport and translate them off the field.” #Nike #Equality

 
Burger King: “Bullying Jr.” #AntiBullying #SpeakUp #TakeAStand

BURGER KING | Bullying Jr.

Scrawny. Short. Ugly. Fat. Weird. 30% of school kids worldwide are bullied each year and bullying is the #1 act of violence against young people in America today (Source: nobully.org). The BURGER KING® brand is known for putting the crown on everyone’s head and allowing people to have it their way.

  
Tempo: “Pregnancy Test For Men” #TechTwist #ChangingRules #Pregnancy

PREGNANCY TEST FOR MEN – THE PROTOTYPE

What if there was an even more emotional way to find out you’re expecting a baby? Discover the mechanism of the first pregnancy test prototype that gives to all women the possibility to know if they’re pregnant by their men, not by a device.

 
War Child: “Batman” #Refugees #ImmigrationCrisis #RealHeroes

Batman

Wereldwijd groeien 250 miljoen kinderen op in oorlog, of zijn hiervoor op de vlucht. Zij worden dagelijks geconfronteerd met verschrikkelijke ervaringen. Ervaringen die ze niet altijd op eigen kracht kunnen verwerken. http://www.warchild.nl/over-batman Ook Kadar is gevlucht. Samen met zijn vader. Zijn held. Hij praat liever niet over wat hij heeft meegemaakt: de bomaanslagen, de aanvallen, de terreur.

 
VW: “The blind photographer and the new Arteon” #Authenticity #VisualPerson #Senses

The blind photographer and the new Arteon | full version.

Can a photographer be blind? Can a car be art? Blind visual artist Pete Eckert and the new Volkswagen Arteon show you. See more at http://arteon.volkswagen.com

 
Uber: “Boxes” #FutureOfCities #RideSharing #Transportation

 
Bufdir: “The Lunchbox” #Hunger #FosterHomes #Sharing

The Lunchbox. Kitchen Leo Burnett

Uploaded by Candide McDonald on 2017-06-06.

 
Nike: “Breaking2” #Barriers #Challenges #PushingTheLimits

Nike Breaking2 Trailer

This trailer features the three athletes who are attempting this moonshot on Saturday, May 6 at 5:45 a.m. local time in Monza, Italy – Eliud Kipchoge, Lelisa Desisa and Zersenay Tadese – with footage from their training camps and the test event in March. STREAM: http://runningmagazine.ca/nike-breaking2-live-stream/ PACERS: http://runningmagazine.ca/nikes-sub-two-marathon-breaking2-pacers/ SHOES: http://runningmagazine.ca/nikes-sub-two-hour-marathon-shoe-doesnt-look-way-think/ OP-ED: http://runningmagazine.ca/op-ed-sub-two-hour-marathon/ FOLLOW US!

 
Edeka: “Vielfalt” #Diversity #ImmigrationCrisis #Stunt 

 
Volvo: “The Get Away Car” #Mindfulness #Passions #LiveFullyNow

The Get Away Car

You reach a point in life when you have to choose. Career over passion. Work over play. It’s when surfers turn CEOs. Photographers turn lawyers. Fly-fishers turn doctors. Mountain climbers turn engineers. It’s when you put a piece of yourself on hold. And as time passes, the things you used to love doing, start to fade away.

 
Airbnb: “We Accept” #Diversity #ImmigrationCrisis #Inclusivity

Airbnb Super Bowl Commercial 2017 (We Accept)

Airbnb Super Bowl Commercial 2017 #WeAccept #SB17 Airbnb Super Bowl Commercial 2017 released during super bowl To stand up for equality and acceptance! Airbnb Super Bowl Commercial!

 
The New York Times: “The Truth Is Hard To Find” #Truth #Transparency #Quality

TV Commercial | The Truth Is Hard To Find – Tyler Hicks | The New York Times

Caution: Graphic content and flashing images. Discover the hard work needed to report the facts in the latest video series from The New York Times marketing team. All photos in this video were taken by Tyler Hicks while he was covering the refugee crisis for The New York Times in Lesbos, Greece, in 2015.

 
TV2 Denmark: “All That We Share” #Tolerance #Unite #ConnectedSociety

TV 2 | All That We Share

We live in a time where we quickly put people in boxes. Maybe we have more in common than what we think? Introducing All That We Share. The English version.

Spokojnego i udanego 2018 roku!

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.