Wraz z zaproszeniem przez Organizatorów konkursu Epica Awards do grona jury, otrzymałem również album...
Mam do oddania album Epica Awards Creativity Book #32
Przeczytaj
Z jednego z wyborów jury jestem szczególnie zadowolony. Chodzi o edukacyjną realizację miasta Melbourne, mającą na celu zmniejszenie liczby wypadków w metro w tym mieście. Mowa rzecz jasna o kampanii społecznej “Dumb ways to die“, przygotowaną przez agencję kreatywną McCann Melbourne. Ta właśnie realizacja otrzymała wczoraj, podczas Cannes Lions, nagrody w dwóch kategoriach: Grand Prix oraz Direct.
Dla przypomnienia:
httpv://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw
Najważniejsze wyniki tej kampanii:
49 milionów wyświetleń w Youtube (jedno źródło)
Top 10 najczęściej w iTunes (dostępna była zarówno aplikacja, jak i sam utwór muzyczny)
20% obniżenie wypadków w metro
Dane za Adweek
Świetne podsumowanie i jednocześnie uargumentowanie nagrodzenia Grand Prix tej właśnie kampanii przez Pascala Beuclera, członka jury Cannes Lions.
httpv://www.youtube.com/watch?v=M0ERSXy8jzg#!
Podsumowując: Kampania w ważnej sprawie, dotycząca codziennych problemów ( i często niestety także tragedii), słusznie nagrodzona i zauważona przez Jury festiwalu. 50 milionów wyświetleń nie bierze się znikąd.
Źródło zdjęcia: theinspirationroom.com