Szukając dziś przykładów niestandardowych działań fundacji charytatywnych, wielokrotnie napotykałem case Batkida i Jego bohaterskiej obrony San Francisco przed Człowiekiem-Zagadką i Pingwinem. Jednakże dopiero teraz natknąłem się na oficjalny film, prezentujący całość tego przedsięwzięcia. Sam nie wiem, jak mi to mogło umknąć :).
W telegraficznym skrócie. Akcję przygotowała fundacja Make-A-Wish, a jej celem było spełnienie marzenia chorego na raka małego chłopca o imieniu Miles, by wcielić się w rolę swojego superbohatera – Batmana. Początkowo całość miała otrzymać znacznie skromniejszy entourage, jednak entuzjazm osób związanych z projektem zdecydowanie „rozniósł” scenariusz i pozwolił na zbudowanie ogromnej historii, rozgrywającej się w wielu lokalizacjach miasta. O tym, co działo się w mediach na całym świecie wystarczy tylko delikatnie wspomnieć (bo resztę zobaczycie na filmie): Istne szaleństwo. Batkid podbił serca ludzi i główne wydania wieczornych wiadomości najważniejszych stacji telewizyjnych.
Za każdym razem, gdy wracam do tej realizacji jestem absolutnie wzruszony, a jednocześnie szczęśliwy, że tak wielu ludzi potrafi miesiącami przygotowywać najdrobniejszy detal, aby uszczęśliwić jedną osobę. Nie trzeba być rodzicem, aby wiedzieć, jak wiele marzenia potrafią znaczyć dla dzieci. Wystarczy przypomnieć sobie naszą młodość i chwile, w których tak wiele z nich się spełniało.
Bez dwóch zdań jedno z najlepszych wydarzeń non-profit, które śmiało można umieścić w rozdziale pod tytułem „Random Act of Kindness”. Są wydarzenia w naszej całej medialnej branży, o których warto pamiętać dłużej. Dlatego dziś z przyjemnością publikuję „Obronę San Francisco” (ekhm, Gotham!) w całości, w niemal 10 minutowym case study.
Zdjęcie na głównej: thezoom.com