Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama08 czerwca 2017

Cannes Lions 2017: Innovation Shortlist

Social trend

Organizatorzy Cannes Festival ogłosili właśnie pełną shortlistę projektów nominowanych w kategorii Innovation Lions. To kategoria, która podczas całego festiwalu zwraca moją uwagę zdecydowanie najbardziej. Zgodnie z coroczną tradycją publikuję więc zestawienie wszystkich case studies, które często bywają rozproszone w internecie i których czasami po prostu nie można odnaleźć. Z przyjemnością podaję je Wam na tacy.

Tę przyjemność dodatkowo wzmaga polski akcent. Przeglądając shortlistę mogłem w końcu powiedzieć “nareszcie!” – na liście w tym roku znalazł się bowiem projekt rodzimej agencji FCB Warsaw. Jako miłośnik dwóch kółek muszę przyznać, że realizacja Smart Bell dla klienta AXA jest naprawdę ciekawa i zastanawia mnie, jak bardzo prawdopodobne jest, że zostanie wdrożona na nieco większą, niż tylko ta konkursowa, skalę. Gdy zapoznawałem się z tym projektem kilka miesięcy temu, pierwszą rzeczą po obejrzeniu case study była wiadomość do FCBW, czy byłaby szansa ten inteligentny dzwonek przetestować i opisać na blogu. Póki co, nie otrzymałem odpowiedzi. Jeśli więc ktoś z agencji odpowiedzialnej to czyta, propozycja w dalszym ciągu aktualna ;). 

Oprócz wspomnianej polskiej realizacji, w moim prywatnym “Top 3” tegorocznych nominacji do Innovation Lions znalazłyby się również koncepcje: Tigo-Une: Payphone Bank (za wykorzystanie nieużywanych aparatów telefonicznych oraz walkę z problemem wykluczenia biednej części lokalnej społeczności), Tiger Beer Heineken – Air Ink (za nowatorski projekt zwracający uwagę na rosnący w ekspresowym tempie poziom zanieczyszczeń) oraz Euskal Irrati Telebista – Yournalist (za próbę podjęcia walki z tzw. Fake News i przemysłem junk news – naprawdę warto się z nim zapoznać).

Zapraszam Was do zapoznania się ze wszystkimi 35 nominowanymi projektami. Które Waszym zdaniem najbardziej zasługują na Złotego Lwa w Cannes? Na kogo oddalibyście swój jeden głos? Jestem bardzo ciekawy Waszych opinii. Dobrego seansu! Wyniki w kategorii Innovation znane będą 19 czerwca.

 
Baidu – Know You Again

 
Shoottracker, Keemotion – The Autonomous Broadcast Network

 
Intel – Super Bowl Half Time Show

 
Intel – Intel X The Royal Shakespeare Company X The Imaginarium: The Tempest

 
Google – Tilt Brush

 
Google – Earth VR

 
Ford Spain – Max Motor Dreams

 
Nike – Unlimited Stadium

 
Stockholm Pride – Los Santos Pride

 
Transport Accident Commision Victoria – Meet Graham

 
IM Swedish Development Partner – The Humanium Metal Initiative

 
Samsung – The Billion Color Film

 
CIP – The International Potato Center – Potatoes On Mars

 
Tigo-Une – Payphone Bank

 
Westpac Banking Corporation – Rescue Rashie

  
Medex – I’m Ada, I Can Help

 
Heineken Asia – Air Ink

  
IBM – The Cognitive Collection Designed By Jason Grech + IBM Watson

 
AXA – Smart Bell

 
Euskal Irrati Telebista – Yournalist

 
Whirlpool – Zera

 
Apple – Liam

 
Shell – Turning Gravity Into Light

 
HPCL – Roads That Honk

 
Tess – Cogy Wheelchair

 
Audi – The Enter Sandbox VR

 
Google – Fast Drawing for Everyone

 
What3Words – The World Addressed

 
Cyrcadia Health – The Wearable That Detects Cancer

 
Direct Line – Fleetlights

 
Google Creative Lab – Project Bloks

 
Samsung – Theater For All Ears

 
US Postal – Your Voice Is Your Stamp

https://vimeo.com/214247538

  
Oculus – Fall in Love VR

 
Polaris – The Anti-Trafficking Exam

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt