Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Ludzie31 stycznia 2019

Cyfrowy detoks jako waluta

Social trend

Przez najbliższe lata zmiany technologiczne w dalszym ciągu będą wywierały duży wpływ na nasze życie. Coraz częściej jednak będziemy kwestionować ich zasadność i pytać o pozytywny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Zjawisko to będzie narastało m.in dlatego, że każdy silny trend, a bezsprzecznie jest nim rozwój technologii w niemal każdej dziedzinie, prędzej czy później napotyka wzrastający trend przeciwny. Ów kontrtrend będzie zauważalny między innymi w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw i w tym, jak tworzą one ofertę dla swoich klientów. Część firm, poprzez swoje usługi, zacznie przykładać większą wagę do wspierania konsumentów w budowaniu zdrowych relacji z nowymi technologiami, m.in. poprzez dbanie o ich tech-life balance i skłanianie do ograniczania czasu spędzanego online. 

Warty uwagi w tym kontekście jest przykład z rynku szwedzkiego, będący współpracą firmy ubezpieczeniowej Länsförsäkringar, słynącej wręcz z niestandardowych działań komunikacyjnych, z hotelem Bellora w Göteborgu. Marki stworzyły wspólnie nietypową ofertę, dającą możliwość rezerwacji hotelowego pokoju Check Out Suite, w którym pobyt jest w całości darmowy. Pod jednym tylko warunkiem. W pokoju tym umieszczono lampę Skärmfri, stworzoną również przez firmę Länsförsäkringar, która podłączona do WIFI monitoruje, jak długo dany gość hotelowy pozostaje online. Jeśli łącznie korzysta on z internetu przez więcej niż 30 minut, lampka zaczyna świecić na czerwono. To znak, że przekroczony został dopuszczalny czas przeznaczony na korzystanie z internetu i w związku z tym klient musi zapłacić pełną cenę za pokój w którym przebywa. Trzymanie się wspomnianego limitu czasowego skutkuje nagrodą w postaci darmowego pobytu w hotelu – właśnie w zamian za pozostawanie (niemal) cały czas offline.

Podobnie jak udostępniane technologicznym gigantom prywatne dane czy też nasza atencja, udzielana reklamującym się markom, czas spędzany online coraz częściej stanowił będzie walutę, którą zapłacimy za darmowy dostęp do wielu usług. Zarówno cyfrowych, jak i tych dostępnych IRL. 

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt