Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Badania08 października 2013

Dzieci: technologie

Social trend

W ubiegłym tygodniu niezależny instytut badawczy Ofcom opublikował raport, z którego wynika, że liczba dzieci posiadających telefon komórkowy spadła w 2012 roku z 49% do 43%. Badanie dotyczy rynku Wielkiej Brytanii. Tak wyraźna zmiana ma miejsce po raz pierwszy od chwili intensywnego rozwoju smartfonów.

Nie oznacza to jednak, że dzieci w Wielkiej Brytanii częściej grają w piłkę nożną lub korzystają z innych “nietechnologicznych” uciech dzieciństwa. Jako że przyroda nie znosi próżni, owe 6% skłoniło się ku innej technologii. Według badaczy z Ofcom, dzieci we wszystkich grupach wiekowych coraz częściej zamiast pierwszego smartfona wybierają tablet lub phablet, umożliwiający swobodne wykonywanie połączeń.

All-sizes-modern-mother-and-child-Flickr-Photo-Sharing

Jak podkreślają badacze, tablet stał się absolutnie obowiązkowym urządzeniem wśród dzieci na Wyspach. Trend ten ma także odzwierciedlenie w liczbach. Aż 26% dzieci w wieku 12-15 posiada już własny tablet. Dla porównania, w roku 2012 ich posiadaczami było zaledwie 7% dzieci w tejże grupie wiekowej. Dynamika wzrostu jest więc wysoka.

Dlaczego zwracam na to uwagę? Ponieważ to właśnie dzieci i młodzież są często lakmusowym papierkiem powstawania i rozwoju najnowszych trendów. To, co dla dorosłych wydaje się być trendem, czymś “cool” wśród młodzieży, tak naprawdę może być już dla nich passe i modą wychodzącą. Zmiany upodobań wśród najmłodszych są więc bardzo częste i dzieją się niezwykle dynamicznie. Od małego ogniska zainteresowania daną aktywnością, bardzo niedaleko do rozkwitu globalnego trendu.

Nie od dziś dzieci są więc obiektem zaawansowanej i ciągłej obserwacji największych marek z całego świata, zatrudniających ich rówieśników w roli trendwatcherów, żyjących w świecie młodych i śledzących to, co w znaczącym stopniu angażuje ich uwagę.

W książce “Dziecko Reklamy” dogłębnie temat ten omówił Martin Lindstrom, dając również markom wiele cennych uwag nt. wyszukiwania i radzenia sobie z trendami kwitnącymi wśród młodzieży. Chcesz zrewolucjonizować rynek “kids”? Spójrz więc na świat ich oczami, dowiedz się, co jest obiektem ich pożądania. Zobacz, co uwielbiają Twoje dzieci i nie bagatelizuj tego. Być może w ich potrzebach odkryjesz coś, co za kilka miesięcy będzie bawiło dzieci z całego świata. A książkę Lindstroma czytaj do znudzenia.

Zdjęcie: Flickr

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt