Przydzielane od 1987 roku nagrody Epica za najlepsze realizacje mają również pomagać agencjom kreatywnym oraz wszystkim innym podmiotom, odpowiedzialnym za tworzenie kampanii reklamowych, w wybiciu się na rynku międzynarodowym i wyjściu poza granice swojego kraju z własnymi realizacjami.
Zwycięstwo w jednej z nagradzanych kategorii na Epice to często furtka dla firm chcących budować globalny wizerunek, rozwijać własne kompetencje oraz zdobywać nowych klientów z dużymi budżetami. Jedno z głównych haseł promujących ten konkurs brzmi „Get Noticed” i mówi wszystko o najważniejszej korzyści z obecności na Epice. Od 26 lat, w trakcie których przyznawano nagrody, „kilka” dużych dzisiaj agencji z pewnością przekonało się, że warto pokazać się w tym konkursie. Bo warto, poziom prezentowanych prac jest zawsze bardzo wysoki.
Wyróżnienia w konkursie przydzielane są w wielu kategoriach. Standardowo telewizja, prasa, plakat, radio, outdoor, kampanie zintegrowane, ale również corporate image, opakowania, design oraz innowacje w mediach. Sporo kategorii, sporo nominowanych.
Jury ocenia realizacje na podstawie jedynie dwóch kryteriów: oryginalności koncepcji kreatywnej oraz jakości jej egzekucji, w skrócie „wykonania”.
Postanowiłem podzielić się z Wami realizacjami, które moim zdaniem były najciekawsze spośród nagrodzonych i wyróżnionych. Pełną listę nagrodzonych kampanii możecie przejrzeć na
oficjalnej stronie organizatora. Zachęcam, bo znaleźć tam można naprawdę ciekawe i niestandardowe reklamy, bazujące na świetnych pomysłach.
Midttrafik: The Bus
DNB Bank: The Treasure
Canal+ : The Man Who Lived In A Film
Omo: Set Them Free
Smart Fortwo: Skate Fortwo
Wander Rainforest Alliance: Follow The Frog
John Lewis: The Long Wait
Canal +: The Bear
McDonald’s: Large Coffee
Schoffel: Campaign With a View
Ray Ban: Never Hide
CNBC-E Turkey Series: Two and a Half Men
Colsubsidio Libraries: Book Exchange
Swiss Post: Coffeestamp
Kielo Travel Agency: Pool