Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Offtopic09 marca 2016

Hello Austin!

Social trend

Szerszy kontekst

SXSW to największe na świecie wydarzenie na przecięciu branż filmowej, muzycznej oraz interaktywnej. Na tegoroczną edycję akredytowano blisko 10 000 reprezentantów mediów z ponad 100 krajów.

Na festiwal SXSW wybieram się trzeci raz z rzędu. Tym razem impreza ta będzie dla mnie totalną niewiadomą i bardzo się z tego powodu cieszę. Poprzednie edycje obfitowały w głośne nazwiska i prezentacje o świetnych marketingowo tytułach (niektóre z nich w rzeczywistości były bardzo słabe, niestety). W tym roku będzie nieco inaczej. Mniej rozpoznawalnych prelegentów (no może z wyjątkiem Baracka Obamy i jego żony Michelle lub J.J. Abramsa), a do samych wystąpień również podszedłem w inny sposób – wybieram się na te, których tematyka nie dotyczy trendów głównego nurtu. Totalnie poboczne, rodzące się dopiero mikrozjawiska i kategorie. Plan na jubileuszową, trzydziestą już edycję SXSW jest więc nieco bardziej off-roadowy, niszowy i spontaniczny (o ile plany w ogóle spontanicznymi można nazwać). 

Niemniej jednak jak zwykle będę wnikliwie obserwował i łowił to, co nowe lub rzadko spotykane. Jestem również umówiony na kilka – miejmy nadzieję – ciekawych rozmów, w końcu do Austin wybiera się cały interaktywny świat. To dobre miejsce i moment, by spotkać osoby, realizujące naprawdę wyjątkowe projekty. Wszystkim będę dzielił się na blogu i w moich kanałach społecznościowych (Snapchat: mediafeed.pl). Warto również obserwować hashtag #SXSWOrange. Odnośniki do poszczególnych społeczności znajdziecie w górnej części bloga.

Dodatkowo polecam uwadze również Periscope (MediafeedPL), na którym będę streamował na bieżąco, a także postaram się podsumowywać to, co najciekawszego wydarzyło się danego dnia na festiwalu (będę przede wszystkim na części Interactive oraz Film). Jeśli pojawią się jakieś pytania z Waszej strony (do ich zadawania zachęcam), postaram się odpowiedzieć na wszystkie. SXSW będzie transmitowało wiele ciekawych wydarzeń na żywo – zerknijcie na plan streamingów. Do usłyszenia z Austin. Keep it weird!

Tu znajdziecie trendy i mikrotrendy, które wychwyciłem podczas poprzednich edycji.

Zapowiedź tegorocznej edycji: 

Na platformie SX Social (społeczność uczestników konferencji) osoby z Polski, które wybierają się na event po raz pierwszy pytały mnie, jak ogarnąć tak wielką imprezę (sam Interactive to 900 wykładów w 5 dni). Odpowiadałem konsekwentnie, czasem bardzo długo i wyczerpująco, ale potem znalazłem lepsze rozwiązanie. Wysyłałem poniższy film: 

Patronat nad moim wyjazdem objęła marka Orange Polska, z którą już po raz trzeci udaję się na SXSW. 

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt