Nie tak dawno miałem okazję być w Cannes, w którym dało się jeszcze odczuć klimat ostatniej edycji...
Innovation Lions 2019: shortlista + case studies wszystkich projektów
Przeczytaj
Jak każdego roku w czerwcu branża reklamowa kieruje swoje oczy na Riwierę Francuską, gdzie w Cannes odbywa się festiwal kreatywności i towarzyszące mu rozdanie Złotych Lwów – najważniejszych nagród branży reklamowej minionego roku. Choć kategorii jest aż 26 i co roku przeglądam je wszystkie, oglądając każdą jedną zgłoszoną kampanię (trwa to dobre kilka dni), jedna shortlista wyjątkowo mocno przyciąga moją uwagę. To oczywiście nominacje do Złotego Lwa w kategorii Innovation, które ogłoszone zostały właśnie dziś. W tym roku o tytuł najbardziej innowacyjnego projektu rywalizuje 21 konceptów z całego świata. Na ogłoszenie zwycięzcy przyjdzie nam troszkę poczekać, ponieważ wyłoniony zostanie on 21 czerwca podczas gali Innovation Lions.
Zgodnie z coroczną tradycją, publikuję pełne zestawienie case studies tegorocznych nominacji. Które Waszym zdaniem najbardziej zasługują na Złotego Lwa w Cannes? Na kogo oddalibyście swój jeden głos? Jestem bardzo ciekawy Waszych opinii.
Mój faworyt w tym roku to kampania Project Revoice. Niesamowita historia człowieka, który kilka lat temu zainicjował wirusową akcję Ice Bucket Challenge, zbierając ponad 115 mln USD na rzecz osób ze stwardnieniem zanikowym bocznym. Dobrego seansu.
Case study tej kampanii znajdziecie na stronie agencji JWT Thompson, odpowiedzialnej za tę realizację.