Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama07 czerwca 2019

Innovation Lions 2019: shortlista + case studies wszystkich projektów

Social trend

Nie tak dawno miałem okazję być w Cannes, w którym dało się jeszcze odczuć klimat ostatniej edycji filmowego Festival De Cannes. Jednak w czerwcu miasteczko, promenadę – i przede wszystkim – plażę przejmuje branża reklamowa, która co roku obchodzi w tym czasie swoje święto – Cannes Lions Festival. W trakcie jego trwania punktem centralnym, oprócz popijania słynnego wina rosé, jest gala rozdania Złotych Lwów, najważniejszych nagród doceniających kreatywność i nowatorskie podejście twórców reklam. 

W tym roku kategorii w konkursie jest 27, o jedną więcej niż w roku ubiegłym. Zrezygnowano z kategorii Product Design, pojawiły się natomiast kategorie Entertainment Lions for Sport oraz Creative Strategy Lions. Jak zwykle ogłaszanie list nominowanych odbywa się stopniowo, natomiast już na samym początku opublikowano shortlistę dla mnie najciekawszą –  tę do nagrody Innovation Lions. Wzbudza ona moje największe zainteresowanie każdego roku głównie dlatego, że bardzo często projekty w jej ramach dotyczą dużych problemów społecznych, a zgłoszenia są pierwszymi sygnałami prób ich rozwiązywania. 

Zgodnie z coroczną tradycją, a jak dobrze policzyłem będzie to już po raz piąty, publikuję dziś zestawienie wszystkich case studies tegorocznych nominacji do Innovation Lions. W tym roku o tytuł najbardziej innowacyjnego projektu rywalizuje 25 konceptów z całego świata. Zwycięzcę poznamy 20 czerwca podczas gali Innovation Lions, poprzedzonej prezentacjami projektów przed jury.

Mój faworyt w tym roku? Zdecydowanie Volts By Volvo. To usługa rozwijana na rynku belgijskim, będąca unikatowym (i już funkcjonującym) w globalnej skali kontraktem na dostawę energii elektrycznej do domu, pochodzącej wyłącznie z farm wiatrowych i paneli słonecznych. Polecam case studies kilka scrolli niżej. 

  
What3WordVoice London: What3WordsVoice

By lepiej zrozumieć ideę What3Words, warto zapoznać się z poniższym filmem. Zgłoszenie w tym roku stanowi rozwinięcie usługi o funkcjonalności głosowe.

 
Dot and Serviceplan: Dot Translation Engine
 

 
Sberbank of Russia: Immortals

 
RMIT University: Sans Forgetica – The font to remember
 

 
Adidas: AR Drops
 

 
ORCAM: The Blind Votes
 

 
Pacific Paints: This Is A Tree
 

 
Meter Group and Serviceplan: Made in Fukushima
 

 
Copenhagen Price: The Genderless Voice
 

 
Saatchi & Saatchi Wellness: Deaf 911
  

 Alibaba: Smart Touch
 

 
Grey Canada: The Puck
 

 
German Youth Association of People with Hearing Loss: Signs
 

 
Volvo and Famousgrey Brussels: Volts
 

 
Tulipan and BBDO Argentina: Consent Pack
 

 
Ford Brasil: Accessibility Mat
 

 
Mimica Touch and R/GA London: Mimica
 

 
Google Creative Lab: Creatability
 

 
Homepro and BBDO Bangkok: 7:1 Furniture Collection
 

 
Corona Extra and Leo Burnett Mexico: Fit Pack
 

 
XBOX and McCann NY: Changing the Game
 

 
Do Black and RBK Communication: Do Black – The Carbon Limit Credit Card
 

 
Braille Bricks For All and LEW’LARA\TBWA Brasil: Braille Bricks
 

 
IKEA and McCann Tel Aviv: Thisables
 

 
Wavio & Area23 & FCB NY: See Sound

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt