Wraz z zaproszeniem przez Organizatorów konkursu Epica Awards do grona jury, otrzymałem również album...
Mam do oddania album Epica Awards Creativity Book #32
Przeczytaj
Nie tak dawno miałem okazję być w Cannes, w którym dało się jeszcze odczuć klimat ostatniej edycji filmowego Festival De Cannes. Jednak w czerwcu miasteczko, promenadę – i przede wszystkim – plażę przejmuje branża reklamowa, która co roku obchodzi w tym czasie swoje święto – Cannes Lions Festival. W trakcie jego trwania punktem centralnym, oprócz popijania słynnego wina rosé, jest gala rozdania Złotych Lwów, najważniejszych nagród doceniających kreatywność i nowatorskie podejście twórców reklam.
W tym roku kategorii w konkursie jest 27, o jedną więcej niż w roku ubiegłym. Zrezygnowano z kategorii Product Design, pojawiły się natomiast kategorie Entertainment Lions for Sport oraz Creative Strategy Lions. Jak zwykle ogłaszanie list nominowanych odbywa się stopniowo, natomiast już na samym początku opublikowano shortlistę dla mnie najciekawszą – tę do nagrody Innovation Lions. Wzbudza ona moje największe zainteresowanie każdego roku głównie dlatego, że bardzo często projekty w jej ramach dotyczą dużych problemów społecznych, a zgłoszenia są pierwszymi sygnałami prób ich rozwiązywania.
Zgodnie z coroczną tradycją, a jak dobrze policzyłem będzie to już po raz piąty, publikuję dziś zestawienie wszystkich case studies tegorocznych nominacji do Innovation Lions. W tym roku o tytuł najbardziej innowacyjnego projektu rywalizuje 25 konceptów z całego świata. Zwycięzcę poznamy 20 czerwca podczas gali Innovation Lions, poprzedzonej prezentacjami projektów przed jury.
Mój faworyt w tym roku? Zdecydowanie Volts By Volvo. To usługa rozwijana na rynku belgijskim, będąca unikatowym (i już funkcjonującym) w globalnej skali kontraktem na dostawę energii elektrycznej do domu, pochodzącej wyłącznie z farm wiatrowych i paneli słonecznych. Polecam case studies kilka scrolli niżej.
By lepiej zrozumieć ideę What3Words, warto zapoznać się z poniższym filmem. Zgłoszenie w tym roku stanowi rozwinięcie usługi o funkcjonalności głosowe.