Organizatorzy Cannes Festival ogłosili właśnie pełną shortlistę projektów nominowanych w kategorii...
Cannes Lions 2017: Innovation Shortlist
Przeczytaj
Każdego roku na przełomie grudnia i stycznia publikuję na blogu przegląd najbardziej wyróżniających się kampanii reklamowych mijających 12 miesięcy. Nie inaczej będzie i tym razem, choć przy okazji szóstej już edycji mojego podsumowania pomyślałem, że czas zmienić jego formułę na jeszcze bardziej wartościową. Do tej pory to kreatywność twórców, dawka inspiracji lub forma kampanii były głównymi kryteriami mojego wyboru. Tegoroczne zestawienie tworzyłem natomiast w oparciu o czynnik powerful. Szukałem reklam o wyjątkowym, ważnym przekazie. Takich, których główny komunikat jest pójściem pod prąd i wbrew utartym stereotypom. Celowałem w kampanie, będące głośną i odważną deklaracją marki na temat konkretnej, istotnej społecznie kwestii.
Ten kierunek komunikacji to bardzo silny, globalny i długofalowy trend. Sam nazywam go Good Is The New Cool – często o nim wspominam zarówno na blogu, jak i podczas swoich wystąpień. A będzie on jeszcze silniejszy, bowiem marki zauważają, że muszą zabierać głos w sprawach, które są istotne dla ich klientów. Konsumenci zmęczeni są newsami o wątpliwej wiarygodności, agresywnym politycznym dyskursem, stereotypizacją w mediach i reklamie. Poszukują marek autentycznych, o zintegrowanej, transparentnej komunikacji, prowadzonej długimi latami. Klienci potrzebują dziś marek, których celem nie jest wyłącznie generowanie przychodów, ale również działalność wykraczająca poza szeroko rozumiany biznes. Coraz częściej wybierają oni produkty firm, które zdecydowanie reagują na zdarzenia ważne dla dużej części społeczeństwa. 91% Millenialsów zmieniłoby używaną markę na inną, która przejawia większą społeczną odpowiedzialność biznesu (za Cone Communication Millenials CSR Study), a 85% osób z pokolenia Gen Z chętniej kupi produkt od marki, która wspiera długofalowo cel społeczny (za Fuse Gen Z Report). Warto zapamiętać.
Dla mnie rok 2017 był rokiem takich właśnie kampanii i przewiduję, że w 2018 realizacji o silnym filarze społecznym będziemy widzieli znacznie więcej. Poniższa piętnastka to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
https://www.youtube.com/watch?v=G6u10YPk_34
https://www.youtube.com/watch?v=mnKPEsbTo9s
https://www.youtube.com/watch?time_continue=51&v=bNI6bcQ9qyw
https://youtu.be/2y6bfiv7beE
https://www.youtube.com/watch?v=Ey2SL5kOtnM
Spokojnego i udanego 2018 roku!