Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama05 października 2010

Kawa w kampaniach ambient

Social trend

Reklamy ambientowe są fajne. Taka myśl wpadła mi do głowy, gdy napędzony kolejnym otwarciem sieciowego Starbucksa w Krakowie postanowiłem poszukać kilku fajnych akcji tego typu, które są silne skorelowane z czarnym napojem.

Wiele z tych które znalazłem są prowadzone np. przez McDonalds’a co nie dziwi, bo kawa w tym fast foodzie schodzi chyba szybciej niż frytki, mimo średniej jej jakości. Do kiepskich natomiast na pewno nie zaliczyłbym niektórych akcji tej firmy. Widać zamysł twórców i wyjście poza ramy standardowej promocji marki. Na naszym polskim poletku ostatnio również mieliśmy i nadal mamy do czynienia z kawowym ambientem. Nie jest to może produkcja najwyższych lotów, ale jest i z tego trzeba się cieszyć, choć można było pokusić się o więcej szaleństwa. Przy hipermarketach typu Real lub Tesco stanęły ostatnio sporych rozmiarów dmuchane charakterystyczne czerwone kubki Nescafe, co zauważyć możecie na zdjęciach w małej galerii. Przechodząc obok faktycznie nie dało się ich nie zauważyć, brakowało mi jednak np. samplingu z małymi kubkami kawy w jego pobliżu – myślę że spodobałyby się klientom  np. podczas jesiennych, chłodnych dni, po wyjściu ze sklepu. A tak to tylko stoi taki kubek i nikomu szczęścia nie przynosi.. Szkoda również tego, że za granicą potrafią wrzucić taką reklamę na dach wieżowca, w Polsce idziemy na łatwiznę i stawiamy go na parkingach przy hiperach.

Tu powinien być pokaz slajdów, niestety zniknął na skutek przenosin bloga. Przepraszam.

Szkoda, że wg badań kryzys w mediach jako pierwszy kładzie łapę na budżetach, przeznaczonych właśnie na niestandardowe działania marketingowe, prowadzone na zewnątrz i ‘blisko klienta’. Powodów takiej sytuacji może być wiele. Najistotniejszy to chyba wciąż trudny do oszacowania ROI z tego typu kampanii i brak przekonania osób decyzyjnych w firmach do ich efektywności  (przecież zawsze można wykupić kilka mega efektywnych billboardów)


Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt