Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Branding04 lutego 2013

Najlepsze reklamy Super Bowl 2013

Social trend

Oprócz wymiaru sportowego i czysto rozrywkowego, finał Super Bowl to także festiwal reklam i najwyższych na świecie cenników za wyemitowanie swojej reklamy w trakcie przerw meczowych. (W tym roku cena jednej emisji to ok. 4 mln $). Nie od dziś wiadomo więc, że wiele firm traktuje pokazanie się na Super Bowl, jako potwierdzenie swojej dobrej kondycji finansowej i stałej obecności w “ekstraklasie” największych marketerów świata.

Super Bowl 2013

Są jednak firmy, które świadomie odpuszczają obecność w tym prestiżowym gronie. Aż trudno uwierzyć, że firma General Motors (obecna w minionych latach) postanowiła nie emitować spotu, ze względu na… zbyt duży koszt. Rozumiem taką markę jak regionalne piwo Newcastle Brown Ale (screen poniżej). Jej faktycznie może nie być stać na pokazanie się milionom ludzi na całym świecie w przerwie Super Bowl, ale żeby takie słowa pochodziły od GM?

Najciekawsze (moim zdaniem) pięć reklam tegorocznego Super Bowl:

Go Daddy

Sentyment do reklam Go Daddy mam duży. Są proste i prawdopodobnie skuteczne (prawdopodobnie, bo nie znam ich przełożenia na sprzedaż). Mają specyficzny humor. Taki, który trafia do amerykańskiego odbiorcy. Do europejskiego także. Prawdopodobnie.

Volkswagen

Może nie jest równie dobra, jak zeszłoroczny “The Force”, ale na pewno mocno wyróżnia się spośród reklam emitowanych w tym roku. No i to VW. Samochód dla ludzi. Reklamy też są dla ludzi ;)

Budweiser

Wyjątkowo ckliwa i ponaciągana, jak na reklamę piwa (i Budweisera!), ale przyjemnie się ją ogląda. W końcu Bud nie pokazuje już tylko rozwrzeszczanych Amerykanów, siedzących przed TV z kilkudziesięcioma pustymi małymi buteleczkami swojego trunku.

Taco Bell

Trudno mi ją skomentować. Po prostu, podoba mi się. Może dlatego, że gdy będę miał tyle lat, co bohaterowie tego spotu, też nie mam zamiaru próżnować. Czuję więc więź.

Mercedes

Najlepsze zostawiłem na koniec. W moim odczuciu zdecydowany zwycięzca tegorocznego Super Bowl (oprócz zawodników Baltimore Ravens). Nie miałem najmniejszego problemu z wybraniem tej reklamy, którą oglądało mi się najprzyjemniej. Kilkakrotnie. Enjoy.

Wielki nieobecny: Newcastle Brown Ale

Bardzo chcieli być na Super Bowl. Niestety, nie pozwolił im na to budżet. Ale za to byli aktywni na Facebooku, co widać na załączonym obrazku. Polecam komunikację tej marki na oficjalnym fanpage’u.

Newcastle

Zawsze na czas: Oreo

Gdy na stadionie w Nowym Orleanie na kilkadziesiąt minut zgasło światło, ludzie z Oreo wiedzieli, co mają robić. No i zrobili. Zdjęcie ukazało się na twitterowym koncie marki, potem obiegło cały świat.

42249730222

Zdjęcie na głównej: www.nj.com
Zdjęcie piwa: https://www.facebook.com/newcastle
Zdjęcie Oreo: http://newsradio1310.com/super-bowl-2013-blackout-twitter/

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt