Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Marketing24 marca 2014

Niestandardowe przystanki autobusowe

Social trend

To, co zwraca uwagę, m.in. w przypadku poniższych akcji, to ich różnorodność. Pomimo tego, że jako pasażerowie komunikacji miejskiej najczęściej na przystankach widzimy reklamy popularnych produktów i usług, nośnik ten bywa też dedykowany wyższym celom. To bardzo dobry wybór i kierunek, bo przy odpowiednim doborze przystanków w większym mieście, akcja ma możliwość dotarcia do całkiem sporej rzeszy odbiorców. Dodatkowo, biorąc pod uwagę czas, jaki często spędza się na przystanku w oczekiwaniu na transport miejski, reklama w jego okolicy stanowi jeden z formatów z którym widz nawiązuje naprawdę długi kontakt (pod warunkiem, że przekaz go zainteresuje). Poznajcie najciekawsze, moim zdaniem, realizacje, wykorzystujące przystanki w działaniach komunikacyjnych.

PEPSI UNBELIEVABLE BUS SHELTER

Ta akcja zainspirowała mnie do spojrzenia w moje zapiski  i stała się głównym powodem do stworzenia tego wpisu. Co więcej, jest to zdecydowanie jedna z najlepszych realizacji, jakie do tej pory powstały w kontekście marketingowego wykorzystania przystanków autobusowych. Stąd też jej pierwsze miejsce na liście. To jednak wyjątek bowiem cała reszta została tu umieszczona w dowolnej kolejności.

CHUCKY BUS STOP PRANK

Tej realizacji chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Osobiście lubię ją średnio, ale nie mogło jej tu zabraknąć ze względu na jej dużą popularność.

SOS CHILDREN’S VILLAGE

Dla kontrastu akcja z zupełnie przeciwległego bieguna aczkolwiek równie popularna jak poprzednia. Nie do końca rozumiem jednak, dlaczego tak wiele osób wychwalało gesty życzliwości Norwegów w postaci przekazania kurtki. Wydaje mi się, że prawidłowe rozwiązanie takiej, nawet hipotetycznej sytuacji, wiąże się z bardziej radykalną i zaangażowaną reakcją.

MCDONALD’S STEAM AD

Realizacja z 2009 roku, ale załączam ją tutaj z trzech powodów: prostota plus dopasowanie reklamy do miejsca w którym często marzy nam się kawa oraz fakt, że już niebawem także w Polsce “Złote Łuki” będą oferowały darmową kawę o poranku. Fast Food komunikuje to aktualnie w swoich reklamach.

DURACELL MOMENTS OF WARMTH

Bardzo polubiłem rozgrzewającą akcję producenta baterii z króliczkiem, zrealizowaną w Montrealu, mieście, w którym zima co roku nie oszczędza mieszkańców.

STM SMART BUS SHELTER

O tej realizacji dowiedziałem się dopiero, gdy robiłem research w sieci. Bardzo fajnie wykorzystano w niej gesty przechodniów jako kontrolera, umożliwiającego eksploracje mapy miasta, uzyskania informacji nt. pogody, rozkładu jazdy autobusów itd. Idealny przykład technologii, która służy ludziom i ułatwia codzienne życie.

THE MUSEUM OF CONTEMPORARY ART

Nie udało mi się nigdzie znaleźć realizacji video, ale uważam, że zdjęcie wystarczy, by ukazać jej pomysłowość. Więcej wizualizacji możecie znaleźć tutaj.

image

UN WORLD FOOD PROGRAMME

To też jeden z moich przystankowych faworytów. Zastosowanie technologii NFC umożliwiało wybór żywności z jednej strony wiaty przystankowej i przeniesienie jej na drugą część przystanku, by przekazać ją na cel walki z głodem w krajach najbardziej potrzebujących.

BEST BUS STOP EVER

Qualcomm postanowił odczarować codzienność związaną z wystawaniem i wyczekiwaniem na transport miejski. Troszkę zbyt mocno “szyte” ale i tak zwracało uwagę, szczególnie w ciągu kilku dni od premiery.

PEDIGREE BELGIUM

Kampania Pedigree, która przypomina nam o tym, że posiadanie psa to także obowiązek dbania o jego odpowiednią kondycję fizyczną. Nasza przy tym dbaniu o naszego czworonoga również może sporo na tym zyskać. Takie “2 w 1”, jak głosiło hasło reklamowe jednego z szamponów do mycia głowy.

PHOTOSHOP LIVE

W ramach promocji imprezy “Creative Day” Adobe wraz ze specjalistą od retuszu – Erikiem Johanssonem, postanowiła ubarwić dzień podróżujących oczekujących na autobus, zmieniając ich zdjęcia na żywo i wyświetlając je na przystankowej wiacie. Spore wyzwanie, ale akcja uzyskała pożądany efekt i rozgłos.

AMNESTY INTERNATIONAL: EYE TRACKING

Proste wykorzystanie eye-trackingu w celu zwrócenia uwagi na ważny problem społeczny. Wydaje mi się, że w natłoku informacji, z jakimi każdego dnia mamy styczność, tylko taka, niestandardowa forma komunikacji ma szansę do nas dotrzeć, zaistnieć w naszej świadomości i skłonić do zastanowienia się.

COCA-COLA SWEDEN: HAPPINESS MACHINE

Coca-Cola postanowiła dostarczyć Szwedom z miejscowości Uppsala lato w środku zimy. No dobra, odrobinkę lata, namiastkę, naparstek. :)

CHOPIN W KRAKOWIE

A gdy myślę o polskich realizacjach “przystankowych”, zawsze mam w pamięci przystanki z fortepianem, przekształcone w Krakowie z okazji Jubileuszowego Roku Chopinowskiego. Tak, od tamtej pory było kilka innych akcji angażujących wiaty, ale ta, pomimo swej prostoty i wątpliwego udziału urządzeń interaktywnych, po prostu bardzo mi się spodobała.

rok chopinowski kraków

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt