Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Internet27 czerwca 2013

Reklama zależna od pogody

Social trend

Jedną z ostatnich ciekawych realizacji, wykorzystujących tego rodzaju kanał promocji jest kampania belgijskiej marki piwa Stella Artois Cidre. Akcja promocyjna objęła specjalne nośniki, stanowiące jednocześnie ścianki wiaty autobusowej.  Dzięki czujnikom ciepła, reklama piwa uwidaczniała się tylko wtedy, gdy temperatura otoczenia była wystarczająco wysoka. Reklama działała więc także prosprzedażowo:  wysoka temperatura w połączeniu z reklamą produktu mogłyby bowiem zachęcić potencjalnych klientów do impulsowego zakupu produktu.

stella artois outdoor poster

Tego rodzaju nośnik może jednocześnie spodobać się estetom, cierpiącym z powodu nachalnych i krzykliwych reklam wielkoformatowych, licznie rozmieszczone w przestrzeni miejskiej. To dlatego, że gdy temperatura nie jest dostatecznie wysoka, nośnik wyświetla inną, bardziej adekwatną do pogody reklamę Stelli Artois lub… nie wyświetla jej wcale.  Za pomysł i realizację odpowiadają dwie agencje outdoorowe: Liveposter/Posterscope.

ZASTOSOWANIE

Gdyby podobne rozwiązanie było szerzej spopularyzowane i wiedziała o nim Kompania Piwowarska,  może pomogłoby ono uniknąć tzw. „Efektu Kasztelana” (zdjęcie poniżej). Jak pewnie pamiętacie wiosenno-grillowy komunikat marki eksponowany był na zwykłym billboardzie w całej Polsce, zdecydowanie kłócąc się z warunkami pogodowymi, panującymi w tamtej chwili w Polsce.

Kasztelan beer winter fail

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt