Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Trendy20 października 2022

Zapraszam do FutureOf [X] – studia forecastingowego, w którym analizujemy trendy i możliwe scenariusze przyszłości

Social trend

Jako gatunek, społeczeństwo, ale i twórcy biznesów, jesteśmy zwyczajnie nieprzygotowani do myślenia o przyszłości. Dostrzegamy wydarzenia, ale nie połączenia między nimi. Patrzymy na świat tunelowo, zamiast horyzontalnie. Dokonujemy prognoz patrząc na problem przez wąską soczewkę. Mówiąc obrazowo: skupiamy się na pogodzie, zamiast zajmować się klimatem. 

Myśląc o przyszłości, zwykle sięgamy najdalej o 12 miesięcy, nie o 5 czy 10 lat. Futurolożka Amy Webb podczas swego niedawnego wystąpienia na Dubai Future Forum określiła brak myślenia o przyszłości przy podejmowaniu kluczowych decyzji wirusem o nazwie “Now-ism”. Jego główne objawy to działanie w trybie “daily”i strategiczne skupienie wyłącznie na tym co “teraz”. “Now-ism” szerzy się wśród rządów, społeczeństw i biznesu, manifestując swoją obecność tym, że nie dysponujemy odpowiedniej jakości wiedzą, nie patrzymy dostatecznie szeroko i daleko, nie jesteśmy przygotowani na zmiany tak, jak powinniśmy być. 

Obserwując wydarzenia o globalnym zasięgu z zaledwie ostatnich kilku lat, odnoszę wrażenie, że potrzebujemy future forecastingu i scenariuszowego podejścia do “zaglądania” w przyszłość bardziej niż kiedykolwiek. Konsekwentnie realizowany proces forecastingu i analizy trendów może stanowić odpowiedź, jak i narzędzie, pozwalające podejmować próbę zrozumienia zmian zachodzących w otaczającej nas rzeczywistości. A także tego, jak może się ona kształtować w długiej perspektywie czasu. 

Chciałbym napisać, że studio forecastingowe FutureOf [X] (www.futureofx.pl) to mój i nasz nowy projekt, ale prawda jest taka, że od kilku dobrych lat działamy już w tym formacie wspólnie z zespołem, pomagając naszym klientom w Polsce i zagranicą. Przynosimy do stołu nowe spojrzenie, alternatywne perspektywy, scenariusze przyszłości oraz pogłębione analizy na temat wiodących trendów i ich możliwego wpływu na społeczeństwo, biznes i jednostkę. Przedsiębiorstwa i instytucje poszukujące zorientowania na przyszłość potrzebują dziś wiedzy wychodzącej daleko poza ich branżę, pozyskiwanej horyzontalnie i multidyscyplinarnie. Odpowiednio usystematyzowanej i podanej oraz wzbogaconej o jakościowe wnioski. Takiej, która stymuluje do wyciągania konstruktywnych wniosków wewnątrz organizacji. 


To potrzebne, aby skuteczniej planować, budować silne strategie, wykazywać rezyliencję względem dynamicznie zmieniającego się otoczenia, analizować nie jeden, a wiele możliwych scenariuszy na przyszłość, a finalnie, by podejmować decyzje biznesowe w oparciu o pogłębioną analizę. 

W zespole często mówimy, że eksplorujemy, tłumaczymy i pomagamy zadziałać (lub nie) przedsiębiorstwom na znaczących trendach. To zdanie stało się na przestrzeni ostatnich lat naszym motywem przewodnim oraz wyjaśnieniem propozycji studia dla partnerów, z którymi mamy możliwość współpracować. Właśnie tym w FutureOf [X] zajmujemy się na co dzień. Do zobaczenia w przyszłości, a w pierwszej kolejności tutaj:www.futureofx.pl

Oczywiście Mediafeed.pl będzie istniał dalej, FutureOf [X] to projekt, który istnieje już od kilku lat i stanowi naturalne rozwinięcie mojej codziennej pracy oraz projektów, nad którymi pracuję z zespołem. 

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt