Serwis Strava, najpopularniejsza aplikacja śledząca różnorodne aktywności fizyczne swoich ponad...
Strava Year In Sport – jak sportowo wyglądał rok 2022 i jakie sygnały możemy zauważyć?
Przeczytaj
Blue Monday dominuje w przekazach dzisiejszego dnia, ale ja nie do końca o tym, gdyż zbiega się on z innym wydarzeniem, łączącym biznes z naszymi postanowieniami oraz silną wolą. Świetnie owo połączenie można przedstawić na przykładzie platformy Strava, aplikacji, z której korzysta ponad 100 mln ludzi, a którą zna niemal każdy (piszę to, jako hard user tej aplikacji), kto uprawia sport częściej niż „sporadycznie, kilka razy w roku”. W 2021 roku użytkownicy zalogowali w niej ponad 16 mld km przejechanych na rowerze i blisko 3 mld przebiegniętych km. Choć w czasie pandemii aplikacja odnotowała bardzo duże wzrosty, 17.01 to data, którą w siedzibie Stravy nazywają „The Quitter’s Day” – okolice tego dnia to czas, w którym pękają postanowienia bycia aktywnym, powzięte wraz z rozpoczęciem nowego roku. Od tego dnia ruch nowych użytkowników w aplikacji znacząco spada.
Strava to świetne narzędzie, także w wersji darmowej. Twórcy co rusz udostępniają nowe funkcjonalności, które z jednej strony mają przywiązać użytkowników do niej (i do przejścia na płatną subskrybcję, oczywiście), ale i pomóc w wytrwaniu w nawet najprostszych postanowieniach zejścia z sofy czy w zaangażowaniu się w ciekawe wyzwania, wspomagające nas w drodze do celu. Blue Monday i The Quitter’s Day są ze sobą mocno powiązane i z pewnością nie pomagają, szczególnie, gdy za oknem brak powodów do wyjścia z domu. Jeśli nasza silna wolna i motywacja wciąż oscylują w niższych rejestrach, zastosujmy metodę małych kroków – spróbujmy się nie poddawać i wytrwać w naszych postanowieniach. Po 17 stycznia będzie już tylko lepiej.
Więcej nt. „The Quitter’s Day” do przeczytania TUTAJ.