Kolejki i nocowanie przed sklepami Apple to stały pejzaż wszędzie tam, gdzie marka posiada swoje przyczółki....
Skrajne definicje słowa “czekać”
Przeczytaj
1-go marca ruszyła trzecia edycja konkursu, nagradzającego najlepsze kampanie z zakresu marketingu społecznego. Z zainteresowaniem będę przyglądał się przebiegowi konkursu i nominowanym realizacjom, ponieważ kampanie społeczne często budzą sporo kontrowersji, (czy kreacja nikogo nie razi?, czy kreacja jest w dobrym tonie?) a Polacy mają szczególnie dobrą umiejętność szukania dziury w całym.
Problemy społeczne są, istnieją, dotykają ludzi w sposób bezpośredni i trzeba o nich mówić dosadnie i z użyciem wszystkich możliwych narzędzi. Najlepiej, żeby było kontrowersyjnie, wtedy w trakcie ogólnej społecznej demonstracji (że ‘przecież tak się nie godzi!’), może więcej ludzi zauważy, czego kampania dotyczy i przez kilka sekund pomyślą nie tylko o swoim portfelu.
Do konkursu można zgłaszać zarówno realizacje reklamowe jak i te z dziedziny PR-u. Jak piszą organizatorzy konkursu:
W konkursie oceniane jest podejście do poruszanej problematyki, według następujących kryteriów: strategia, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów komunikacji, wykorzystanie narzędzi komunikacji, ogólna kreatywność kampanii, ocena argumentacji reklamowej, działania PR, efektywność, oraz forma i walory produkcyjne.
Kampaniami społecznymi można określić te działania komunikacyjne, które promują postawy prospołeczne zawierające się w obszarach zawartych w ustawie o Pożytku Publicznym i wolontariacie, realizowane przez organizacje społeczne, agendy rządowe, firmy, media, a także środowiska studenckie i polityczne.
Kategorie konkursowe:
* Inicjatywy obywatelskie (organizacji pozarządowych, osób prywatnych i studentów),
* Kampanie instytucji branżowych
* Kampanie instytucji publicznych i agend rządowych
* Inicjatywy polityczne
* Inicjatywy lokalne
* Inicjatywy 1%
* Kampanie i akcje firm komercyjnych i fundacji firm
* Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
Do końca marca przyjmowane są zgłoszenia, a później będzie fajnie, bo nastąpi ogłoszenie zwycięzców. Mam kilku swoich faworytów, ale pewnie nie pojawią się one na końcowej liście ‘the winners’. Bo są kontrowersyjne.