Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Marketing02 marca 2011

Trzecia edycja konkursu na Kampanię Społeczną Roku

Social trend

1-go marca ruszyła trzecia edycja konkursu, nagradzającego najlepsze kampanie z zakresu marketingu społecznego. Z zainteresowaniem będę przyglądał się przebiegowi konkursu i nominowanym realizacjom, ponieważ kampanie społeczne często budzą sporo kontrowersji, (czy kreacja nikogo nie razi?, czy kreacja jest w dobrym tonie?) a Polacy mają szczególnie dobrą umiejętność szukania dziury w całym.

Problemy społeczne są, istnieją, dotykają ludzi w sposób bezpośredni i trzeba o nich mówić dosadnie i z użyciem wszystkich możliwych narzędzi. Najlepiej, żeby było kontrowersyjnie, wtedy w trakcie ogólnej społecznej demonstracji (że ‘przecież tak się nie godzi!’), może więcej ludzi zauważy, czego kampania dotyczy i przez kilka sekund pomyślą nie tylko o swoim portfelu.

Do konkursu można zgłaszać zarówno realizacje reklamowe jak i te z dziedziny PR-u. Jak piszą organizatorzy konkursu:

W konkursie oceniane jest podejście do poruszanej problematyki, według następujących kryteriów: strategia, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów komunikacji, wykorzystanie narzędzi komunikacji, ogólna kreatywność kampanii, ocena argumentacji reklamowej, działania PR, efektywność, oraz forma i walory produkcyjne.

Kampaniami społecznymi
można określić te działania komunikacyjne, które promują postawy prospołeczne zawierające się w obszarach zawartych w ustawie o Pożytku Publicznym i wolontariacie, realizowane przez organizacje społeczne, agendy rządowe, firmy, media, a także środowiska studenckie i polityczne.

Kategorie konkursowe:

* Inicjatywy obywatelskie (organizacji pozarządowych, osób prywatnych i studentów),
* Kampanie instytucji branżowych
* Kampanie instytucji publicznych i agend rządowych
* Inicjatywy polityczne
* Inicjatywy lokalne
* Inicjatywy 1%
* Kampanie i akcje firm komercyjnych i fundacji firm
* Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

Do końca marca przyjmowane są zgłoszenia, a później będzie fajnie, bo nastąpi ogłoszenie zwycięzców. Mam kilku swoich faworytów, ale pewnie nie pojawią się one na końcowej liście ‘the winners’. Bo są kontrowersyjne.

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt