Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Reklama18 czerwca 2015

Rozwiązania za które w tym roku trzymam kciuki na Innovation Lions 2015

Social trend

Za kilka dni słynny Cannes Lions – światowy festiwal kreatywności, którego symbol – Złoty Lew, co roku staje się obiektem westchnień setek profesjonalistów z branży reklamowej, nawiedzających Lazurowe Wybrzeże. Ogłoszono już pierwsze nominacje, co w praktyce oznacza wyselekcjonowanie z tysięcy kampanii (dosłownie, bo w tym roku zgłoszono ponad 40 000 prac) kilkudziesięciu realizacji do każdej z 20 kategorii. Jedną z najbardziej przeze mnie śledzonych jest kategoria Innovation Lions, doceniająca projekty o znamionach przełomowych, często tworzone nie tylko w celach stricte reklamowych. Przejrzałem wszystkie 34 tegoroczne nominacje i postanowiłem podzielić się z Wami moimi typami. Po cichu liczę, że to właśnie z tej grupy jury wybierze tegorocznego zwycięzcę. 

To, co zwraca uwagę w wyborach do „krótkiej listy” w tym roku, to duża ilość projektów pozbawionych fajerwerków, za to mocno skupionych wokół codziennego życia i codziennych problemów, jakie społeczeństwo napotyka w wielu jego istotnych aspektach. Drugim zauważalnym trendem jest duża grupa realizacji, zahaczających o tematykę ruchu drogowego i niebezpieczeństw z nim związanych. Biorąc pod uwagę m.in. globalny wzrost śmiertelnych wypadków na drogach, taki wybór nie dziwi. Pojawia się bowiem coraz więcej rozwiązań, których celem jest zmiana tak negatywnego stanu rzeczy. Bardzo mi się ten innowacyjny utylitaryzm podoba i pamiętam, że rok temu klucz doboru nominowanych był bardzo podobny. Chciałbym, aby ta kategoria taką pozostała i w dalszym ciągu spełniała rolę propagatora wartościowych, ale i realnych do wdrożenia na wielu rynkach konceptów.
 

Fiat Safe Key lub Volvo Lifepaint

 
Nominowany projekt Reduce Speed Dial autorstwa Volkswagena uderza w odpowiednie tony, ale wątpię, by był w stanie powstrzymać pijanych kierowców, stanowiących zmorę naszego społeczeństwa. Dlatego ze wspomnianej grupy innowacji, zwiększających bezpieczeństwo na drogach, mój wybór padłby na Fiat Safe Key (pisałem o nim niedawno) lub na Volvo Lifepaint. Ten ostatni po prostu musi niebawem pojawić się w sklepach na całym świecie! Z tej dwójki naprawdę trudno wybrać zdecydowanego zwycięzcę. 

Color For The Colorblind

Za próbę, oby udaną, odmienienia na zawsze życia blisko 300 milionów ludzi na całym świecie. Najpiękniejsze zdanie, oddające istotę tego projektu? „I don’t want to take them off”. Który innowator nie chciałby tego usłyszeć w odniesieniu do tworzonego przez siebie rozwiązania?

Mexican Red Cross: SOS SMS

Za prostotę. Raporty ONZ informowały już jakiś czas temu, że obecnie więcej ludzi na świecie ma dostęp do telefonu komórkowego niż do czystej toalety. Choć nie najlepiej świadczy to o prawidłowej kolejności rozwoju zacofanych społeczeństw, można w tym stanie rzeczy dopatrzeć się również pozytywów. Telefony mamy niemal zawsze przy sobie i jeśli zostaną odpowiednio wykorzystane, mogą stanowić źródło informacji, która jest w stanie uratować innym życie, jak w tym przypadku. (Podobny przykład z rynku szwedzkiego to SMSLivesaver). W mojej opinii taka usługa powinna być dostępna w każdym kraju. Pytanie, co stoi na przeszkodzie?

Hammerhead: Intuitive Bicycle Navigation System

Jako miłośnik dwóch kółek chętnie korzystałbym z tego rozwiązania (jest już pre-order, zamówiłem) szczególnie, że często chciałbym pojechać inną trasą na trening lub choćby na zwykłą przejażdżkę, a po prostu nie znam dobrze okolicy, natomiast nawigacja w telefonie bywa zbyt angażująca i zwiększa prawdopodobieństwo zaistnienia kolizji lub innych niebezpiecznych (nie tylko dla mnie) sytuacji.

 

Rebirth After Reading: Fading Ink

Trudno mi znieść to, jak wiele papieru marnuje się każdego dnia. Naprawdę, drukujemy wszystko i dla wszystkich, bez zastanowienia się nad sensownością tego działania. Nie znalazłem (jeszcze) na ten temat żadnych badań, ale jestem niemal pewien, że dobre kilkadziesiąt procent drukowanych materiałów mogłoby być przekazywane w formie cyfrowej. Dlatego wspieram każdy projekt, mający na celu chociażby uzmysławianie lub przypominanie o tym, dlaczego powinniśmy bardziej troszczyć się o naturalne zasoby środowiska.

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt